Przedsiębiorstwo komunikacyjne Dopravní podnik Hradec Králové w Czechach będzie odmładzać posiadaną przez siebie flotę trolejbusów. Podpisano umowę ramową z firmą Škoda na łącznie 31 pojazdów. Trolejbusy mają być wyposażone dodatkowo w baterie.
Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w czeskim mieście Hradec Králové podpisało we wrześniu z rodzimym producentem Škoda umowę ramową na dostawy do 31 trolejbusów wyposażonych w baterie. Kontrakt przewiduje możliwość dostawy do 18 dwunastometrowych trolejbusów typu 32Tr oraz 13 przegubowych trolejbusów typu 33Tr o długości osiemnastu metrów. Wszystkie pojazdy będą miały nadwozie marki SOR. Na wyposażeniu każdego trolejbusu znajdzie się bateria, która umożliwi eksploatację pojazdów również poza siecią trakcyjną.
Dostawy poszczególnych pojazdów mają się odbywać w ciągu 11 miesięcy od daty złożenia zamówienia w ramach umowy ramowej. Wartość całości zamówienia określono na łączną kwotę do 530 milionów CZK, co w przeliczeniu daje ok. 100 mln zł. Przedsiębiorstwo transportowe otrzymało na nowe trolejbusy również znaczną kwotę dofinansowania z programów Unii Europejskiej. Na razie przedsiębiorstwo pozyskało wsparcie finansowe dla 18 pojazdów. Poziom dofinansowania wyniesie 85 proc.
– Rozszerzenie floty o nowe trolejbusy bateryjne oznacza dla nas możliwość bardziej elastycznej obsługi dzielnic miasta. Ponadto zapewnimy pasażerom większy komfort bezpieczeństwo. Hradec Králové należy do tych miast, które od dawna angażują się w ekologiczny transport miejski, a dzięki tej umowie będziemy mogli jeszcze lepiej wywiązać się z tego zobowiązania – mówi Zdeněk Abraham, dyrektor Dopravní podnik Hradec Králové.
Dzięki nowym zakupom Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Hradec Králové znacząco zmodernizuje swoją flotę trolejbusów. Spośród 41 posiadanych trolejbusów, aż 31 jest w planach do kompleksowej wymiany do 2028 roku – co stanowić będzie 70 proc. wszystkich pojazdów. Nowe trolejbusy będą spełniać liczne oczekiwania stawiane nowoczesnemu transportowi publicznemu. Pojazdy będą wyposażone między innymi w klimatyzację na całej przestrzeni, w tym także na stanowisku kierowcy, oraz w monitoring wizyjny, obejmujący kamery z przodu i z tyłu pojazdu.
W przeciwieństwie do pojazdów, które zastąpią nowe trolejbusy, typy 32Tr i 33Tr będą wyposażone w baterie, które umożliwiają poruszanie się pojazdu na krótkich odcinkach, nawet pozbawionych zasilania z sieci trakcyjnej. Jak podaje Dopravní podnik Hradec Králové, da to możliwość uruchamiania trolejbusów również na innych trasach. Hradec Králové należy do grona miast z tradycyjną siecią linii trolejbusowych w Czechach, a miano miasta trolejbusowego dzierży od maja 1949 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.